Santiago here I come...etappe 6

18 april 2016 - Bizkaia, Spanje

Als ik opsta zie ik de laatste wandelaars vertrekken. Het is half negen. Na mijn oefeningen  die ik dagelijks trouw doe, maak ik mijn eigen ontbijtje en geniet van de zon. Inmiddels is de tent droog en kan ik alles inpakken.

20160418_104346

Op basis van de weersvoorspelling en de aanbevelingen ga ik de noord route doen. Dat houdt in dat ik naar Deba rijd. Daarna pak ik de noord route op. De verbindingsroute van Estella naar Deba gaat door twee natuurparken en ik rijd de bewolking tegemoet. Maar hoewel ik het ergste verwacht blijft het droog en zodra ik in Deba kom, krijg ik strak blauwe lucht. De omgeving laat zich het best omschrijven als middel gebergte.

20160418_113347

Veel naaldbomen en ik denk dat ik zo rond de 1000 meter NAP rijd maar niets is minder waar. Ik rijd op 170 meter. Dat is een vreemde gewaarwording. Toch rijd ik zo nu en dan over een piek (rond de 300 meter) en heb ik dus serieuze problemen met de haarspeldbochten. De bochten zonder zicht blijven een uitdaging. Ook kan ik de bewegwijzering niet helemaal volgen. De ene keer staat er max 50 en is er niets aan de hand, de volgende bocht staat er niets en is het een haarspeldbocht. Tel hier bij op dat de XT660Z een hoog zwaartepunt heeft en de remmen zo nu en dan verrassen. Dit komt door het grote voorwiel, handig voor grote obstakels maar je moet de moto echt de bocht ingooien.

Vervolgens loopt de navigatie vast op de route. Ik denk dat deze te groot is. Hij blijft maar rekenen. Dat is werk voor straks. Eerst maar eens de route oppikken. Dat lukt en ik rijd zo maar langs de kust. Ik vind mijn rustplaats in Mundaka. Ik vind daar de enige camping in de buurt en ga uiteten in een visrestaurant aan de haven. Ik eet heerlijke vis en aangeschoten en 25 euro armer verlaat ik het restaurant. Ik heb inmiddels de navigatie geupdate en ga lekker in mijn donsslaapzakje de nacht tegemoet. Het is inmiddels 6 graden, maar minder koud dan gisteren, of is dat de invloed van de wijn?

20160418_205106

1. Stefan:
    Ha Alex,
    Mooie tocht en mooie verhalen! Hier heb je ook prachtige bergen die er elke dag anders uitzien afhankelijk van het weer. Een beetje een mix van Schotland en de Alpen.
    Helaas off limits...
    Goede reis verder!
    Stefan
  2. Ruud A.:
    19 april 2016
    De haven van Mundaka, geweldig!! Uit eigen ervaring weet ik dat je er uitstekend kunt eten. Vanuit Bermeo, even verderop, de bergen in hebben wij een goede b&b gehad met eigen geteelde groenten. Overigens ook Bedous gezien. Hele mooie wandelroutes daar
    Veel plezier en succes door de Picos d'Europa vandaag en morgen. Hopelijk werkt het weer mee want dan is het genieten van een gebied dat je zeker ligt!
    Hartelijke groet, Ruud
  3. Ellie en henri:
    19 april 2016
    HOI ALEXANDER, ZO LEER JE WEL JE MOTOR KENNEN, WANT DAT IS OOK ALTIJD SPANNEND, ZEKER OP EEN LANG TRAJECT.ZO MERK JE WEL WAT HIJ AAN KAN, NOU JONG, JE GENIET IN IEDER GEVAL VAN ALLES EN DAT IS HET VOORNAAMSTE, WE WENSEN JE IN IEDER GEVAL NOG HEEL VEEL PLEZIER, EN VERDER EEN GOEDE REIS, LIEFS VAN PA EN MA. HOI, HOI.
  4. Marie-José Martens:
    19 april 2016
    Hoi Alexander, een prima manier van reizen. gelukkig steeds minder regen en dus de mogelijkheid om te kamperen.
    Goed van je dat je de tijd neemt onderweg om van de omgeving te genieten. Ben je al toe gekomen om bijzondere gesprekken met medepelgrims te voeren?
    goede reis verder!