Santiago here I come...Rustdag

20 april 2016 - Torrelavega, Spanje

20160420_084739Het regent pijpenstelen en dat was voorspeld, maar stiekem hoop je toch dat het mee valt. Een blik op de meteo geeft aan dat het morgen en overmorgen prima weer is alleen vandaag wil niet echt vlotten. Ik heb een redelijke reserve ingebouwd in mijn planning. Ik kan een rustdag pakken en iets anders gaan doen dan motorrijden. Na 7 dagen is dat niet zo slecht idee. Het is zoals het is. Dus draai ik me om en pak nog een uurtje.

Na het ontbijt waar ik met de wielerploeg probeer te converseren blijkt de kopman Jean Pablo Villegas zelfs Engels te spreken. Heeft hij zelf geleerd via internet. Daar staat zelfs de PR dame van te kijken. Hij geeft aan dat het een jonge ploeg is die nog moet groeien en dat hij komende week de Tour de Bretagne wil winnen. Dat heeft hij 2 jaar geleden ook gedaan. Met de mecanicien heb ik het nog over het wel en wee van elektrisch schakelen. Een leuk ontbijt dus. Er is weer internet en ik ga de komende drie dagen vooruit plannen qua overnachtingen. De combinatie weekend en in de buurt van een grote stad kan wel eens voor verrassingen gaan zorgen in de vorm van geen plek meer. Inmiddels weet ik hoeveel km ik per dag kan doen. Ik boek 3 leuke adresjes op de SDC route en plan de route erheen. Het is dan al half 12 en het begint droog te worden. Zo droog dat ik rond 1 uur mijn wandelschoenen aantrek en zelf een stukje SDC ga lopen. Ik loop naar Suances langs de Rio Saja (9 km) en geniet van de rust en in de haven neem ik tapas in een leuk restaurant met een glas Rueda en een fles water. Espresso na en dan de rekening 3 euro 80? Tja het uiteten in Spanje is zo duur nog niet. De weg terug loop ik de SDC, langs de weg. Deze weg loopt bovenlangs en zo krijg je dan 2 verschillende wandelingen.

PANO_20160420_151602

PANO_20160420_163429

Heerlijk zo’n wandeldag, maar heb ook weer zin om de motor te pakken morgen.

20160420_17271520160420_172649

1. Ellie en henri:
    21 april 2016
    ZO, ZO, WEER EENS DE BEENTJES GETRAIND,IS WEER EENS IETS ANDERS,MAAR IS OOK GOED VOOR DE SPIEREN,ALLES MOET IN BEWEGING BLIJVEN,EN VANDAAG WEER OP DE MOTOR, LEUK HOOR DIE AFWISSELING, WORD HET OOK NIET SAAI. NOU JONG, NOG EEN GOEDE REIS, EN GENIET ER VAN. VEEL LIEFS VAN PA EN MA.TOEDELOE.