Naam:
Reisverhalen:
Foto’s:
Video’s:

Over mij

"Al sinds mijn geboorte in 1971 heb ik een fascinatie voor reizen en avontuur. Allereerst met mijn ouders, maar al snel op eigen benen en op pad met de motor. Samen met Saskia, mijn levensgezel, maak ik alle continenten onveilig. En dan komen er kinderen: twee jongens: Ralph en Vincent. De jongens blijken een nieuwe inspiratiebron te zijn om samen te reizen." en dat doen we dan ook veelvuldig.
Hoogtepunt was het rijden van de zijderoute met z'n viertjes:

Soms vraagt de eenzame reiziger in mij om aandacht en ik heb inmiddels geleerd dat ik hier gehoor aan moet geven. Eenzame reizen zorgen bij mij tot meer zelfinzicht en geeft in andere dynamiek in ontmoetingen.

Over mijn reis

Eind vorig jaar kreeg het motorvirus me weer te pakken. Na 5 jaar lang niet in het bezit te zijn van een motor, begon het weer te kriebelen.

Het idee is als volgt: een schademotor kopen, deze in de wintermaanden helemaal topfit maken. Vervolgens in het voorjaar een betekenisvolle tocht maken.

Rond half december loop ik tegen een XT660Z aan die aan de voorkant in de kreukels zit. Na wat bellen en kijken besluit ik over te gaan tot koop. Deze motor past in mijn project. Dan volgen er een aantal weken van demontage, reparatie en externe deskundigen om de motor weer rijdend en veilig te krijgen. Na de frame meting durf ik de motor aan te bieden bij de RDW en de motor wordt goedgekeurd.
Inmiddels durf ik dan ook te gaan denken over waar de reis dan wel heen gaat en door samenloop van omstandigheden komt Spanje in het vizier en wel de pelgrimstocht van Santiago de Compostella.

Het geeft mij de mogelijkheid om even uit de alledaagse hectiek te stappen.

Volgende week woensdag ga ik op pad, samen met mijn XT660Z, inmiddels gedoopt tot 'Muddy' voor mijn pelgrimage van 10 dagen.

Bezochte landen

Ik heb 45 landen (18%) bezocht:

Albanië, Andorra, België, Bosnië en Herzegovina, Bulgarije, Canada, Denemarken, Duitsland, Ecuador, Estland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Ierland, Iran, Italië, Kazachstan, Kirgizië, Kroatië, Letland, Litouwen, Luxemburg, Macedonië, Marokko, Montenegro, Nederland, Noorwegen, Oezbekistan, Oostenrijk, Polen, Rusland, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tanzania, Thailand, Tsjechië, Tunesië, Turkije, Turkmenistan, Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten, Zweden, Zwitserland.