Santiago here I come...etappe 3

15 april 2016 - Portets, Frankrijk

Gisteravond heb ik een wandeling naar het centrum gemaakt, via het kasteel dat uitkijkt op Vendome. In het oude centrum een danscafe voor ouderen waar stevig gedanst wordt. Ik vraag me af of er zoiets ook in Utrecht is. Geen idee. Wel een jongerencafe met happy hour van 17-18 uur. Ook hier zie ik een Santiago de Compostella teken maar dan per fiets.

20160414_21015120160414_210108

's Ochtends is het weer droog en na een koffie met croissant bij het Intermarche Bistro ga ik op pad. Heerlijk roffelen door het Franse platteland. Ik zie zelfs een SDC wandelaar met zelfs een klein karretje achter zich aan. Elk stad of dorp kan ik wel stoppen om een middeleeuwse kerk te fotograferen of rond te lopen. Er is hier zoveel historie in deze dorpen. Chateau Renault is ook zo'n stadje. Prachtig.

20160415_101913

In Poitiers pak ik de vervolg route op en de route is een mooie afwisseling tussen sluip door en kruip door maar ook door grotere N wegen en D wegen waardoor ik kan opschieten én genieten. Om 15 uur 15 gaat het wederom regenen. Zucht...

20160415_143053

Maar het pak houdt zich al drie dagen goed. Dat is geruststellend.
Inmiddels rijd ik tussen de wijndruiven en de Bordeaux Chateaux zijn veelvuldig aanwezig, Een gites of B&B is gewoonlijk weer niet te vinden. Uiteindelijk kom ik uit bij Hotel Rapin waar ze elke vrijdag een buffet hebben. Zo eet ik oesters, kreeft, langoustines, garnalen. Daarna slakken en paté, Als afsluiting kaas en zoetigheden. Uiteraard vergezeld door een lokale Bordeaux. Alles tegen zeer schappelijke prijzen.

Het leven van een pelgrim is zwaar.

ps Morgen wordt hetzelfde weer voorspeld. maar na het weekend....
Klinkt een beetje als "Morgen wird es besser": Mijn jeugdtrauma dat ik overhield aan vakanties in Oostenrijk.