Santiago here I come...etappe 2

14 april 2016 - Vendôme, Frankrijk

Het is mistig als ik wakker word. Na het ontbijt monteer ik alle spullen weer en vertrek rond 9.30.

20160414_092741Een waterig zonnetje breekt door en om half elf zit ik in Compiègne. Deze stad is een halte op de Santiago de Compostella (SDC) route met haar Église St.-Jacques. Ik neem een caffee au lait en ga vervolgens aan de gang met etappe 2. Ik zit nu zo'n 80 km van Parijs af. Compiègne is omgeven door een groot bos. Je waant je in de Eifel en dat op zo'n korte afstand van Parijs.

Ik laat Parijs links liggen en maak gebruik van de route west

20160414_104310van Parijs. Dat voorkomt het rijden in stedelijk gebied zoals gisteren. Het zonnetje is heerlijk en ik lunch op terras ergens op de route. Als ik de buienradar raadpleeg zie ik regen mijn kant op komen rond 15 uur en ik hoop dat ik er doorheen kan rijden net zoals gisteren. Om kwart over drie start het te regenen en het houdt niet meer op. Ik rijd inmiddels de fietsroute van SDC en ik zie in mijn ooghoek een bord van een auberge en B&B. Lijkt me helemaal goed. Als ik aanklop blijkt deze helaas vol te zitten maar ik word doorverwezen naar Vendôme, hotel Mercator, Ook goed en goede prijs-kwaliteit. Het plenst inmiddels en ik rijd erheen. Er is plek gelukkig en het ziet er best chique uit. Leuk om hier met je off road laarzen binnen te stampen. Maar de goldcard tovert een glimlach bij de 40 jarige Valerie op haar gezicht. Bienvenue...

Het rijden vandaag was echt top. Heerlijk door de campagne gereden over de D-wegen en geen snelweg gezien. Knap want die lopen hier toch echt. Rotondes rijden kan ik inmiddels heel goed en er zijn heel veel koolzaadvelden. Een grote gele bloemenpracht. Zo nu en dan kruis ik een kanaaltje of riviertje over lieflijke bruggetjes. Dit is heerlijk rijden. Ik ben inmiddels vriendjes geworden met Muddy. We begrijpen elkaar en ik rijd niet langer dan anderhalf uur. Even pauzeren en genieten. Dan maar minder kilometers dan gepland. Want planningen zijn er om vanaf te wijken! Zo ben ik in Vendôme beland na zo'n 350 km rijden.

Maar wel lekker rijden!

1. Ellie en henri:
    15 april 2016
    GOED GEDAAN JOCHIE, HEERLIJK OP JE GEMAK,EN GENIETEN,FIJN DAT MUDDY HET OOK GOED DOET MAAR HIJ HEEFT OOK EEN GOEDE BAASEN LAAT HEM OOK OP TIJD RUSTEN, JONGEN, NOG HEEL VEEL PLEZIER, EN EEN GOEDE REIS.LIEFS UIT MAASTRICHT, EN HOU DOE.